logo programu laboratoria przyszłości 
        
 
 
 
 
   
     
 
             
 
   
 
 
 
 Fundusze europejskie
 Szkolny Klub SportowyZPRP
Gramy w ręczną! 
 
 
 
 
 

ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU Drukuj

    

     W dniu 2 kwietnia 2015 w Galerii Wisła w Płocku rodzice dzieci autystycznych obchodzili Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

     Tego dnia wraz z rodzicami świecili na niebiesko dla dzieci z autyzmem: Galeria Wisła Płock, Sportowcy SPR Orlen Wisła Płock – Adam Morawski, Mateusz Piechowski i Pusica Miljan, ale także Rzecznik Osób Niepełnosprawnych Tomasz Gorczyca, płocka policja oraz nauczyciele, terapeuci naszych dzieci.

    Dla dzieci atrakcją była wata cukrowa w kolorze niebieskim oraz malowanie buziek.

   O godz 20.00 zaśpiewaliśmy hymn "Niebieski świat nam się śni" i puściliśmy kilkaset balonów  w świat.

   Całą relacje obchodów możemy zobaczyć: "Płock na niebiesko" PetroNews, a zdjęcia z całej Polski tu

 

   Dlaczego w Polsce autyzm jest tak dużym problemem?

 

   Pamiętaj: autyzm nie jest chorobą! To całościowe zaburzenie rozwoju dziecka o podłożu neurologicznym. Dziecko z autyzmem często nie mówi i nie nawiązuje kontaktu z innymi ludźmi (nawet z rodzicami). Jedynym ratunkiem i szansą na samodzielność dla dzieci z autyzmem jest wczesna diagnoza i konsekwentna terapia.

 

   Niestety, jednym z największych problemów w Polsce jest brak dostępu do wczesnej diagnozy autyzmu i terapii. Lekarze pierwszego kontaktu często nie rozpoznają objawów autyzmu, wydłużając czas prawidłowej oceny dolegliwości. A im wcześniej dziecko z autyzmem jest poprawnie zdiagnozowane, tym szybciej otrzyma skuteczną terapię… Na wizytę w poradni specjalistycznej czeka się nawet półtora roku! W kilk województwach w ogóle nie ma poradni dla osób z autyzmem. Utrudniony jest też dostęp do samej terapii. Za mało jest publicznych, fachowych klinik a prywatne windują ceny, niekoniecznie oferując pomoc wysokiej jakości. Potrzebujemy więcej bezpłatnych placówek, łatwo dostępnych i szybko przyjmujących małych pacjentów!!!

 

   Jest też ogromny problem edukacyjny. Publiczne szkoły i przedszkola robią wszystko, by nie przyjmować dzieci z autyzmem. Tłumaczą się brakiem warunków, tym samym zmuszając dziecko do nauki w domu. Jest to fatalne wyjście: dzieci w czasie terapii potrzebują kontaktów społecznych! Dlatego walczymy o tworzenie placówek edukacji specjalistycznej – i o tolerancję i zrozumienie dla dzieci z autyzmem, w każdej szkole i przedszkolu!