„Wodne laboratorium” w świetlicy… Drukuj

 

   Dnia 10 kwietnia sala świetlicy zmieniła się w „wodne laboratorium”. Uczniowie obserwowali, ale również sami wykonywali doświadczenia, eksperymentując z wodą. Celem było poznanie właściwości tego bezcennego skarbu naszej planety.  Badaliśmy skupienie wody, zanieczyszczenia wody, rozpuszczalność substancji i materiałów w wodzie, grę kolorów w wodzie oraz jej wyporność.  

   Powstanie „mini tornada”, „tańczącego oleju”, „wędrującej wody”, „galaktyki w słoiku”, „kolorowych nitek”, „piankowej chmury”, „burzy w szklance wody” było wspaniałą edukacyjną zabawą, pobudzającą ciekawość, dociekliwość i  wyobraźnię. Uczniowie mieli za zadanie rozwiązać zagadki dotyczące oszczędzania wody i wyjaśnić bliskie nam zjawiska związane z wodą. Najbardziej wartościowym było to, że  samodzielnie doświadczali i eksperymentowali, wysnuwali wnioski i prezentowali własny punkt widzenia argumentując swoje wypowiedzi.  Dzięki temu łatwiej i szybciej przyswoili wiedzę, gdyż nauka przez zabawę i praktyczne działanie daje najlepsze rezultaty.                                                                                                          

   Zwieńczeniem działań było malowanie jajek i zmienianie ich w kolorowe pisanki, dzięki którym w świetlicy zaczął unosić się wiosenny zapach… Świąt Wielkiej Nocy.