logo programu laboratoria przyszłości 
        
 
 
 
 
   
     
 
             
 
   
 
 
 
 Fundusze europejskie
 Szkolny Klub SportowyZPRP
Gramy w ręczną! 
 
 
 
 
 

Dni Patrona szkoły 2022/23 Drukuj
Dni Patrona szkoły 2022/23Wolna i niepodległa Ojczyzna - to dar walczących pokoleń Polaków.


" Wolność jest nam dana i zadana"                                     

                                         Jan Paweł II

 
 
 
 
 
  
Harmonogram działań z okazji Dni Patrona 2023

 

                                           06.02 2023- 10.02.2023  

 

 

 

Realizowane projekty,konkursy, przedsięwzięcia

Poniedziałek

06.02 .2023

Wtorek

07.02.2023

Środa

08.02. 2023

Czwartek

09.02.2023

Piątek

10.02.2023

Edukacja wczesnoszkolna

Klasy I

1.  Kolorowanka pt. „Wolność”

2. Wystawa kodowania i szyfrowania- uczymy się szyfrowania

 

Klasy II

1. Projekt pracy plastycznej. Jak rozumiem „Wolność?”

2. Double „AK”

 

Klasy III

1. Projekt pracy plastycznej. Jak rozumiem „Wolność?”

2. Konkurs: „Co wiem o Ojczyźnie?”

Świetlica

„Dzieciństwo w czasie okupacji” – cykl zajęć świetlicowych (prezentacje, wystawka oraz mini konkurs rysunkowy dla dzieci w świetlicy szkolnej).

 

Zespół Nauczycieli Języków Obcych

Konkurs I can read

Wystawa projektów „A War Hero I admire”

Pokaz mody biało – czerwonej

 

Zespół przedmiotów przyrodniczych

Klasy IV – VIII w ramach lekcji WDŻ – lekcje na temat „ Problemy zdrowotne mieszkańców terenów okupowanych oraz więźniów obozów wynikające z głodu i niedożywienia. (Racje żywnościowe, niedobór kalorii).

Zespół nauczycieli języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie,

 

- XXXII Szkolny Konkurs Recytatorski

Podsumowanie konkursu literacko - plastycznego  przeznaczonego dla uczniów klas IV-VIII.

  IV klasy -  konkurs „Polska moja ojczyzna”

 

 Akademia podsumowująca obchody Dni Patrona Szkoły

- na lekcjach języka polskiego lub godzinach wychowawczych w klasach IV-VIII:

1. klasy IV – VI – „Wolna i niepodległa Ojczyzna” – komiks inspirowany hasłem Dni Patrona Szkoły.

2. Klasy VII – VIII – „ Patriotyzm i walka o wolność Ojczyzny” – lekcja odwrócona przygotowana na podstawie materiałów o AK i wybranych utworach literackich

- na lekcjach historii:

  • Klasy 4 - „Harcerze z Szarych Szeregów - Alek, Rudy i Zośka”- lekcja wynikająca z programu nauczania.
  • Klasy 5 i 6 - „Fajna ferajna” - Wspomnienia uczestników powstania warszawskiego - prezentacja i omówienie filmu.
  • Klasy 7 - „Piosenki o powstaniu warszawskim” - plakat inspirowany treścią piosenek o powstaniu warszawskim.
  • Klasy 8 - „Armia Krajowa” - mapa mentalna - praca grupowa.

Na lekcjach wiedzy o społeczeństwie: „Czym jest współczesny patriotyzm?”.

 

Zespół nauczycieli religii

Projekt: konkurs wiedzy dla uczniów klas VI – VII: Abp. A. J. Nowowiejski i bp. L. Wetmański – życie i dzieło

Zespół nauczycieli w-f

Projekt: Turniej piłki ręcznej

 

Zespół nauczycieli przedmiotów artystycznych i informatyki

Informatyka Projekt znaczka pocztowego – praca plastyczna lub projekt graficzny

 

VI Powiatowy Konkurs Pieśni i Piosenki Patriotycznej – 07. 02. 2023

 Patronat honorowy Prezydenta Miasta Płocka

 

Plastyka Wolność w oczach dziecka – plakat,

Muzyka Piosenki patriotyczne – lekcje muzyki

 

Zespół nauczycieli matematyki

Projekt dla klas IV – VI: Szyfrowanie, łamigłówki

Wystawa dotyczącą „Enigmy”

Biblioteka

Wystawa książek i pamiątek z czasów II wojny światowej.

 

 „Kto Ty jesteś?....”

   W dniu 1 lutego uczniowie klas IIa i IIc rozpoczęli obchody Dni Patrona Szkoły, uczestnicząc na terenie Muzeum Mazowieckiego w warsztatach: „Jestem Polakiem, mieszkam w Polsce”, oraz „Pióro, kałamarz, papier”. W trakcie pierwszych zajęć dzieci zastanawiały się: co znaczy być Polakiem, co to jest ojczyzna, omawiały położenie Polski na mapie świata i Europy, wskazywali sąsiadów naszego kraju, rozpoznawali dawne i obecną stolicę Polski, omawiali symbole narodowe, recytowały wiersz „Kto Ty jesteś…?” Najlepszym podsumowaniem zagadnienia: Co to znaczy być Polakiem?” może być poniższa strofa:

„Całem mem sercem, duszą niewinną,

Kocham tę świętą ziemię rodzinną.

Kocham te barwne kwiaty na łące,

Kocham te łany kłosem szumiące,

Kocham te góry, lasy i gaje,

Potężne rzeki, ciche ruczaje”.

Pergamin… kałamarz… inkaust – to pojęcia coraz bardziej abstrakcyjne dla dzieci. „Pióro, kałamarz, papier” to lekcja połączona z warsztatem pisania gęsim piórem.  Uczniowie pokrótce poznali rozwój piśmiennictwa, jak dawniej powstawały dokumenty, oglądali zdjęcia starych ksiąg, wreszcie mieli okazję samodzielnie napisać list gęsim piórem i atramentem, co okazało się wcale niełatwe.

Zajęcia muzealne odbyły się w ramach projektu „Kulturalna szkoła na Mazowszu.

Obejrzyj galerię zdjęć
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 21