Wolna i niepodległa Ojczyzna - to dar walczących pokoleń Polaków.
" Wolność jest nam dana i zadana" Jan Paweł II Harmonogram działań z okazji Dni Patrona 2023 06.02 2023- 10.02.2023 Realizowane projekty,konkursy, przedsięwzięcia | Poniedziałek 06.02 .2023 | Wtorek 07.02.2023 | Środa 08.02. 2023 | Czwartek 09.02.2023 | Piątek 10.02.2023 | Edukacja wczesnoszkolna | Klasy I 1. Kolorowanka pt. „Wolność” 2. Wystawa kodowania i szyfrowania- uczymy się szyfrowania Klasy II 1. Projekt pracy plastycznej. Jak rozumiem „Wolność?” 2. Double „AK” Klasy III 1. Projekt pracy plastycznej. Jak rozumiem „Wolność?” 2. Konkurs: „Co wiem o Ojczyźnie?” | Świetlica | „Dzieciństwo w czasie okupacji” – cykl zajęć świetlicowych (prezentacje, wystawka oraz mini konkurs rysunkowy dla dzieci w świetlicy szkolnej). | Zespół Nauczycieli Języków Obcych | Konkurs I can read Wystawa projektów „A War Hero I admire” Pokaz mody biało – czerwonej | Zespół przedmiotów przyrodniczych | Klasy IV – VIII w ramach lekcji WDŻ – lekcje na temat „ Problemy zdrowotne mieszkańców terenów okupowanych oraz więźniów obozów wynikające z głodu i niedożywienia. (Racje żywnościowe, niedobór kalorii). | Zespół nauczycieli języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie, | - XXXII Szkolny Konkurs Recytatorski Podsumowanie konkursu literacko - plastycznego przeznaczonego dla uczniów klas IV-VIII. IV klasy - konkurs „Polska moja ojczyzna” Akademia podsumowująca obchody Dni Patrona Szkoły | - na lekcjach języka polskiego lub godzinach wychowawczych w klasach IV-VIII: 1. klasy IV – VI – „Wolna i niepodległa Ojczyzna” – komiks inspirowany hasłem Dni Patrona Szkoły. 2. Klasy VII – VIII – „ Patriotyzm i walka o wolność Ojczyzny” – lekcja odwrócona przygotowana na podstawie materiałów o AK i wybranych utworach literackich - na lekcjach historii: - Klasy 4 - „Harcerze z Szarych Szeregów - Alek, Rudy i Zośka”- lekcja wynikająca z programu nauczania.
- Klasy 5 i 6 - „Fajna ferajna” - Wspomnienia uczestników powstania warszawskiego - prezentacja i omówienie filmu.
- Klasy 7 - „Piosenki o powstaniu warszawskim” - plakat inspirowany treścią piosenek o powstaniu warszawskim.
- Klasy 8 - „Armia Krajowa” - mapa mentalna - praca grupowa.
Na lekcjach wiedzy o społeczeństwie: „Czym jest współczesny patriotyzm?”. | Zespół nauczycieli religii | Projekt: konkurs wiedzy dla uczniów klas VI – VII: Abp. A. J. Nowowiejski i bp. L. Wetmański – życie i dzieło | Zespół nauczycieli w-f | Projekt: Turniej piłki ręcznej | Zespół nauczycieli przedmiotów artystycznych i informatyki | Informatyka Projekt znaczka pocztowego – praca plastyczna lub projekt graficzny VI Powiatowy Konkurs Pieśni i Piosenki Patriotycznej – 07. 02. 2023 Patronat honorowy Prezydenta Miasta Płocka Plastyka Wolność w oczach dziecka – plakat, Muzyka Piosenki patriotyczne – lekcje muzyki | Zespół nauczycieli matematyki | Projekt dla klas IV – VI: Szyfrowanie, łamigłówki Wystawa dotyczącą „Enigmy” | Biblioteka | Wystawa książek i pamiątek z czasów II wojny światowej. | „Kto Ty jesteś?....” W dniu 1 lutego uczniowie klas IIa i IIc rozpoczęli obchody Dni Patrona Szkoły, uczestnicząc na terenie Muzeum Mazowieckiego w warsztatach: „Jestem Polakiem, mieszkam w Polsce”, oraz „Pióro, kałamarz, papier”. W trakcie pierwszych zajęć dzieci zastanawiały się: co znaczy być Polakiem, co to jest ojczyzna, omawiały położenie Polski na mapie świata i Europy, wskazywali sąsiadów naszego kraju, rozpoznawali dawne i obecną stolicę Polski, omawiali symbole narodowe, recytowały wiersz „Kto Ty jesteś…?” Najlepszym podsumowaniem zagadnienia: Co to znaczy być Polakiem?” może być poniższa strofa: „Całem mem sercem, duszą niewinną, Kocham tę świętą ziemię rodzinną. Kocham te barwne kwiaty na łące, Kocham te łany kłosem szumiące, Kocham te góry, lasy i gaje, Potężne rzeki, ciche ruczaje”. Pergamin… kałamarz… inkaust – to pojęcia coraz bardziej abstrakcyjne dla dzieci. „Pióro, kałamarz, papier” to lekcja połączona z warsztatem pisania gęsim piórem. Uczniowie pokrótce poznali rozwój piśmiennictwa, jak dawniej powstawały dokumenty, oglądali zdjęcia starych ksiąg, wreszcie mieli okazję samodzielnie napisać list gęsim piórem i atramentem, co okazało się wcale niełatwe. Zajęcia muzealne odbyły się w ramach projektu „Kulturalna szkoła na Mazowszu. |