integracja


Happy C(l)ubowicze podczas Dnia Otwartego Szkoły Drukuj

 

Podczas Dnia Otwartego Szkoły, 23 lutego 2013 r., Happy C(l)ubowicze zaprosili wszystkich do wspólnej zabawy. Uśmiechy na twarzach naszych małych Gości i Ich Rodziców świadczyły o tym, że miło spędzili z nami czas.

 

Dziękuję Michasi, Kubie, Łukaszowi, Natalce, Werce, Oli, Mateuszowi, Kubie i Kajtkowi - byliście dziś świetnymi przewodnikami po krainie łamigłówek Happy Cube.

 

 
HAPPY C(L)UBE - przykładem dobrej praktyki w województwie mazowieckim Drukuj

 

   14 października 2010 r. Mazowiecki Wicekurator Oświaty p. Katarzyna Góralska wystosowała list, w którym zaprasza szkoły do zaprezentowania niestandardowych rozwiązań w zakresie dydaktyki, wychowania, opieki oraz organizacji pracy placówki, mając nadzieję, że upowszechnianie przykładów dobrej praktyki pomoże w kreatywnym i innowacyjnym planowaniu i organizacji pracy i przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia.

   Nasza szkoła, w roku szkolnym 2010/11  jako przykład dobrej praktyki zaprezentowała realizację projektów edukacyjno - wychowawczych skupionych wokół obchodów Dni Patrona Szkoły (dobra praktyka - Dni Patrona Szkoły).

   Obecnie na stronie Kuratorium Oświaty w Warszawie umieszczono kolejny przykład dobrej praktyki w naszej szkole - HAPPY C(L)UBE - zajęcia dla uczniów klas I - VI.

   Jesteśmy dumni i czujemy się wyróżnieni faktem, że ponownie dostrzeżono nasze działania.

   Zapraszamy do zapoznania się z naszą prezentacją na stronie kuratorium: przykład dobrej praktyki - HAPPY C(L)UBE

 
Happy C(l)ube zaprasza na Dzień Odkrywców Talentów Drukuj

 

   Dzień Odkrywców Talentu był doskonałą okazją do wspólnej zabawy przy układaniu łamigłówek. Przewodnikami po tym niezwykłym świecie byli uczniowie zrzeszeni w Happy C(l)ubie działającym w naszej szkole. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Młodsi układali łamigłówki z kategorii Baubox i Little Genius, starsi próbowali swoich sił w bardziej "dorosłych" kategoriach: Happy Cube, Profi Cube i Marble Cube. każda z kategorii to sześć poziomów trudności, oznaczonych innym kolorem. Dużym wyzwaniem dla wszystkich było złożenie Space Puzzle - dwunastościanu, uważanego powszechnie za najtrudniejszy rodzaj łamigłówki. jak się okazało, ułożenie sześcianu z piankowych puzzli, a następnie rozłożenie go i włożenie do ramki nie jest taką prostą sprawą. Każdy, kto poradził sobie z wybraną przez siebie kostką, mógł złożyć swój podpis na specjalnie przygotowanych planszach. Wszyscy chętni mogli zbudować własną budowlę z wykorzystaniem programu "Happy Cube Solver". W nagrodę zdjęcia najciekawszych konstrukcji będą zamieszczone na stronie Happy C(l)ubu. Łamigłówki Happy świetnie ćwiczą koncentrację uwagi, wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie, zwiększają wiarę we własne siły - ale też uczą pokory, o czym każdy mógł przekonać się podczas dzisiejszej zabawy.

   Zajęcia dla uczniów naszej szkoły przygotowali Happy C(l)ubowicze z klas VIb, c, s oraz Vd wraz z paniami - Aldoną Fijałkowską i Edytą Kowalską.

   Miło nam było gościć na portalu plock.gazeta.pl podczas relacji na żywo. Szczegóły relacji znajdziecie klikając odnośnik Święto wiosny na żywo

 

obejrzyj galerię zdjęć
 
Nauczyciele ze szkół z Płocka i okolic odkrywają "radosne sześciany" Drukuj

 

   10 grudnia w naszej szkole odbyły się warsztaty dla nauczycieli matematyki oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z Płocka i okolic. Warsztaty, w ramach autorskiego projektu edukacyjnego "Matematyczne preteksty czyli o niekonwencjonalnych zadaniach i Radosnych Sześcianach wyprowadzających w pole... matematyki oraz o tym, jak wykształcić najlepsze cechy psychofizyczne, emocjonalne i intelektualne uczniów i jak od zabawy przejść do czystej matematyki" poprowadził wieloletni członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, współautor podręczników serii "Matematyka 2001" oraz autor książki "Matematyczne preteksty. 50 zadań" - p. Marek Matejuk.

   W czasie czterech sesji warsztatowych - dla nauczycieli przedszkoli, klas I - III, klas IV - VI oraz gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych uczestnicy odkrywali edukacyjną moc przestrzennych łamigłówek "Happy Cube", dowiedzieli się również jakich efektów one dostarczają a także poznali ich ukrytą cechę - źródło pytań rozwijających matematycznie. Ponadto nauczyciele matematyki zapoznali się z przykładami wykorzystania niestandardowych zadań dotyczących sytuacji bliskich uczniom - aktywizujących ich i angażujących emocjonalnie - jako pretekstów do zadawania pytań o matematykę i uczących twórczego myślenia matematycznego.

   W zorganizowanie warsztatów zaangażowali się nauczyciele realizujący w naszej szkole autorski program HAPPY C(L)UBE - p. Aldona Fijałkowska, nauczycielka matematyki oraz nauczyciele wspomagający - p. Monika Czyżewska i p. Edyta Kowalska a także p. Robert Elwertowski - nauczyciel informatyki i matematyki.

   Spotkanie w gronie nauczycieli pracujących na różnych poziomach kształcenia było bez wątpienia doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i promowania idei Happy C(l)ubu.

 

obejrzyj galerię zdjęć
 
Happy C(l)ubowicze podczas konferencji naukowo - szkoleniowej "20 lat integracji - sukcesy i porażki jako inspiracja do dalszych poszukiwań i działań" Drukuj

 

   30 maja Happy C(l)ubowicze zaprezentowali się w ramach konferencji naukowo - szkoleniowej "20 lat integracji - sukcesy i porażki jako inspiracja do dalszych poszukiwań i działań".

   Zajęcia dla uczestników konferencji poprowadziły panie - Aldona Fijałkowska - nauczycielka matematyki i Monika Czyżewska - nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej. 

   Uczniowie klasy integracyjnej IVa pokazali grupowe budowanie sześcianu, do złożenia którego wykorzystali 24 puzle łamigłówki Little Genius. Ćwiczenie wymagało od nich dużej koncentracji, dobrej pamięci oraz zgodnej pracy zespołowej.

   Następnie uczniowie klasy IVd pokazali efekty swojego długotrwałego treningu układajac na czas sześciany Happy Cube. Po tej prezentacji każdy z obecnych mógł samodzielnie zmierzyć się z układanką. Chłopcy oczywiście służyli pomocą i radą.

   Podczas spotkania zaprezentowaliśmy aplikację Happy Cube Solver. Wszyscy wspólnie układaliśmy sześciany "MILANO". W tym czasie chłopcy z klas : Vc i Vs konstruowali swoją okazałą budowlę, na którą wszyscy patrzyliśmy z podziwem.

   Cieszymy się bardzo, że dla nas wszystkich - gości i gospodarzy była to godzina dobrej zabawy, o czym świadczyła bardzo serdeczna atmosfera i ogromne zaangażowanie.

 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 2