integracja


Nauczyciele ze szkół z Płocka i okolic odkrywają "radosne sześciany" Drukuj

 

   10 grudnia w naszej szkole odbyły się warsztaty dla nauczycieli matematyki oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z Płocka i okolic. Warsztaty, w ramach autorskiego projektu edukacyjnego "Matematyczne preteksty czyli o niekonwencjonalnych zadaniach i Radosnych Sześcianach wyprowadzających w pole... matematyki oraz o tym, jak wykształcić najlepsze cechy psychofizyczne, emocjonalne i intelektualne uczniów i jak od zabawy przejść do czystej matematyki" poprowadził wieloletni członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, współautor podręczników serii "Matematyka 2001" oraz autor książki "Matematyczne preteksty. 50 zadań" - p. Marek Matejuk.

   W czasie czterech sesji warsztatowych - dla nauczycieli przedszkoli, klas I - III, klas IV - VI oraz gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych uczestnicy odkrywali edukacyjną moc przestrzennych łamigłówek "Happy Cube", dowiedzieli się również jakich efektów one dostarczają a także poznali ich ukrytą cechę - źródło pytań rozwijających matematycznie. Ponadto nauczyciele matematyki zapoznali się z przykładami wykorzystania niestandardowych zadań dotyczących sytuacji bliskich uczniom - aktywizujących ich i angażujących emocjonalnie - jako pretekstów do zadawania pytań o matematykę i uczących twórczego myślenia matematycznego.

   W zorganizowanie warsztatów zaangażowali się nauczyciele realizujący w naszej szkole autorski program HAPPY C(L)UBE - p. Aldona Fijałkowska, nauczycielka matematyki oraz nauczyciele wspomagający - p. Monika Czyżewska i p. Edyta Kowalska a także p. Robert Elwertowski - nauczyciel informatyki i matematyki.

   Spotkanie w gronie nauczycieli pracujących na różnych poziomach kształcenia było bez wątpienia doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i promowania idei Happy C(l)ubu.

 

obejrzyj galerię zdjęć
 
Happy C(l)ubowicze podczas konferencji naukowo - szkoleniowej "20 lat integracji - sukcesy i porażki jako inspiracja do dalszych poszukiwań i działań" Drukuj

 

   30 maja Happy C(l)ubowicze zaprezentowali się w ramach konferencji naukowo - szkoleniowej "20 lat integracji - sukcesy i porażki jako inspiracja do dalszych poszukiwań i działań".

   Zajęcia dla uczestników konferencji poprowadziły panie - Aldona Fijałkowska - nauczycielka matematyki i Monika Czyżewska - nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej. 

   Uczniowie klasy integracyjnej IVa pokazali grupowe budowanie sześcianu, do złożenia którego wykorzystali 24 puzle łamigłówki Little Genius. Ćwiczenie wymagało od nich dużej koncentracji, dobrej pamięci oraz zgodnej pracy zespołowej.

   Następnie uczniowie klasy IVd pokazali efekty swojego długotrwałego treningu układajac na czas sześciany Happy Cube. Po tej prezentacji każdy z obecnych mógł samodzielnie zmierzyć się z układanką. Chłopcy oczywiście służyli pomocą i radą.

   Podczas spotkania zaprezentowaliśmy aplikację Happy Cube Solver. Wszyscy wspólnie układaliśmy sześciany "MILANO". W tym czasie chłopcy z klas : Vc i Vs konstruowali swoją okazałą budowlę, na którą wszyscy patrzyliśmy z podziwem.

   Cieszymy się bardzo, że dla nas wszystkich - gości i gospodarzy była to godzina dobrej zabawy, o czym świadczyła bardzo serdeczna atmosfera i ogromne zaangażowanie.

 

 
Nasze konstrukcje - galeria zdjęć Drukuj

 

  

 
Zajęcia w HAPPY C(L)UBE - galeria zdjęć Drukuj

 

  

 
HAPPY C(L)UBE Drukuj

 

   W maju 2011 r., wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów, powstał HAPPY C(L)UBE. Autorem pomysłu jest p. Aldona Fijałkowska - nauczycielka matematyki w naszej szkole. W projekt zaangażowani są również nauczyciele wspomagający, pracujący w klasach integracyjnych - p. Monika Czyżewska i p. Edyta Paradowska.

   HAPPY C(L)UBE to zajęcia dla każdego ucznia, dające wspaniałą możliwość integracji. To sposób na nudę i alternatywa dla spędzania wolnego czasu przed telewizorem czy komputerem. Wszyscy wspólnie świetnie się bawimy! 

   Łamigłówki, poprzez zabawę, świetnie ćwiczą koncentrację uwagi, wytrwałość, cierpliwość, spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną i logiczne myślenie, dają poczucie sukcesu i zwiększają wiarę we własne siły - ale też uczą pokory. Są również nieocenione w pracy z uczniami ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Zabawa w klubie to bardzo intensywny, ale miły trening.

 

 

 

 

 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 2