Informacja dotycząca rekrutacji do klas I szkół podstawowych dla dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły |
Informacja dotycząca rekrutacji do klas I szkół podstawowych
Szanowni Państwo Rodzice, kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami. Zatem nabór na wolne miejsca do samorządowych szkół podstawowych dla dzieci zamieszkałych poza obwodem danej szkoły zostanie uruchomiony po przyjęciu dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły. Rekrutacja do samorządowych szkół podstawowych dla dzieci zamieszkałych poza obwodem danej szkoły prowadzona będzie z wykorzystaniem systemu informatycznego, który zostanie uruchomiony w dniach 15 marca od godz. 9.00 - Rodzice dziecka wypełniają nowy wniosek podając standardowe dane (dane dziecka, własne, dane dotyczące adresu zamieszkania, dodatkowe informacje o dziecku). Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do trzech wybranych szkół. Szkoła umieszczona na pierwszym miejscu listy jest tzw. szkołą pierwszego wyboru. Niezależnie od liczby wybranych szkół, rodzice/prawni opiekunowie składają wydrukowany i podpisany wniosek wraz z oświadczeniami niezbędnymi do potwierdzenia kryteriów o przyjęcie dziecka wyłącznie w szkole pierwszego wyboru. Podpisy złożone na wniosku są potwierdzeniem zgodności podanych informacji ze stanem faktycznym. Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z oświadczeniami w formie skanu wysłanego na adres e-mail szkoły. Wniosek rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Na podstawie spełnianych przez kandydata kryteriów kwalifikacyjnych komisja rekrutacyjna ustala kolejność przyjęć oraz podaje do publicznej wiadomości wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia. O przyjęciu do szkoły decyduje suma punktów uzyskana w postępowaniu rekrutacyjnym. Kandydaci będą przyjmowani w kolejności, począwszy od najwyższej liczby uzyskanych punktów. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę następujące kryteria, którym przyznaje się określoną liczbę punktów: 1) Rodzeństwo dziecka ubiegającego się o przyjęcie do wybranej szkoły podstawowej kontynuuje edukację w tej szkole – 16 pkt; 2) Dziadkowie, przez których odbierane będzie dziecko po zajęciach, zamieszkują w obwodzie danej szkoły – 8 pkt; 3) Miejsce pracy jednego z rodziców (opiekunów prawnych) znajduje się Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia składają elektroniczne potwierdzenie woli zapisu w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany. Brak potwierdzenia woli oznacza rezygnację z miejsca, wyznaczonego przez system naborowy. Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów, którzy nie zostali przyjęci mogą: - złożyć wniosek do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata w terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, - wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej - złożyć do sądu administracyjnego skargę na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły. Dodatkowe informacje o każdej ze szkół podstawowych prowadzonych przez miasto Płock dostępne są na stronie ppo.zjoplock.pl w ramce Placówki oświatowe > Szkoły podstawowe. Kandydaci do klasy I Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I stopnia, wypełniają elektroniczny wniosek w dniach 15 marca od godz. 9.00 - 29 marca 2024 r. do godz. 15.00. Kwalifikacja kandydatów do klasy I Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I stopnia odbędzie się na podstawie badania przydatności, które polega na sprawdzeniu przez komisję uzdolnień muzycznych i predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie. Badanie przydatności do kształcenia w szkole muzycznej odbędzie się w dniach 3 – 4 kwietnia 2024 r. O dokładnym terminie rodzice kandydata zostaną poinformowani telefonicznie. Na badanie przydatności należy dostarczyć zaświadczenie od lekarza pierwszego kontaktu o braku przeciwwskazań do nauki w szkole muzycznej. Jeżeli dziecko zostało zgłoszone do szkoły obwodowej, system NABO uniemożliwi wprowadzenie wniosku w rekrutacji do szkoły spoza obwodu. Aby wziąć udział
UCHWAŁA NR 727/XLI/2018 RADY MIASTA PŁOCKA z dnia 25 stycznia 2018 r. Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym
Harmonogram czynności w postępowaniu uzupełniającym Â
* Postępowanie uzupełniające odbywa się bezpośrednio w danej szkole.
|