U pani wicedyrektor "na dywaniku" - tak żartobliwie uczniowie klasy 4s nazwali zajęcia w gabinecie p. Aldony Fijałkowskiej. Nie chodziło bynajmniej o udzielenie uczniom reprymendy. W ramach zajęć w HAPPY C(L)UBIE wspólnie ćwiczyliśmy koncentrację uwagi, wytrwałość, cierpliwość, spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną i logiczne myślenie. Zabawa w klubie to bardzo intensywny, ale miły trening, co widać na zdjęciach.
Czwartoklasiści z klasy sportowej po niespełna półrocznym treningu w kategorii "Mały geniusz" rozpoczęli swoją przygodę z wyższą kategorią - "Happy". Podzieleni na kolorowe zespoły, z wypiekami na twarzach przystąpili do układania "radosnych sześcianów". Najszybciej ze swoimi sześcianami poradzili sobie: Oliwier, dwie Zuzki, Karol, Filip i Martyna.Trzykrotne ułożenie kostki i płytki udało się Gabrysi! To duży wyczyn!
A jak sami uczniowie oceniają Happy - trening i co sądzą o zajęciach:
"Lubię układać kostki, bo jest dużo fajnych części" (Mateusz, Filip), "Chcę więcej lekcji z kostkami" (Mikołaj, Klaudia, Natalia, Ania, Maja, Oliwier, Kuba), "Bardzo mi się podoba, chcę więcej takich lekcji" (Zuzia, Laura, Gabrysia, Karolina, Bartek, Karol, Filip), "Wiem, że dla niektórych matematyka jest nudna, ale nie dla nas. Przerobimy z panią materiał, a potem układamy kostki. Nasza klasa lubi matematykę!" (Karolina), "Ja lubię układać kostki, ponieważ rozwijam swój spryt i myślenie. Podczas układania kostek uruchamiam swoją wyobraźnię." (Ola, Natasza),"Lekcja matematyki bardzo mi się podobała. Marzę, żeby takich lekcji było więcej. Rozwijaliśmy logikę poprzez układanie specjalnych kostek. Pani była miła i zabawna, jak zawsze. Ta lekcja była świetna!" (Klaudia), "Moim zdaniem układanie kostek nie jest tylko zabawą ale także rozwija nasze umiejętności. Ja bardzo lubię układać kostki i chciałabym częściej." (Martyna), "Moim zdaniem układanie kostek sprawia wielką przyjemność. Układanie kostek z kawałków to nie tylko zabawa, ale także rozwijanie umiejętności, nauka. Szkoda, że nie możemy tego robić na każdej matematyce." (Oliwia)
Uczniowie naszej szkoły bardzo lubią treningi z "radosnymi sześcianami", które odbywają się w ramach lekcji matematyki.
Happy C(l)ubowicze podczas Dnia Otwartego Szkoły
Podczas Dnia Otwartego Szkoły, 23 lutego 2013 r., Happy C(l)ubowicze zaprosili wszystkich do wspólnej zabawy. Uśmiechy na twarzach naszych małych Gości i Ich Rodziców świadczyły o tym, że miło spędzili z nami czas.
Dziękuję Michasi, Kubie, Łukaszowi, Natalce, Werce, Oli, Mateuszowi, Kubie i Kajtkowi - byliście dziś świetnymi przewodnikami po krainie łamigłówek Happy Cube.
HAPPY C(L)UBE - przykładem dobrej praktyki w województwie mazowieckim
14 października 2010 r. Mazowiecki Wicekurator Oświaty p. Katarzyna Góralska wystosowała list, w którym zaprasza szkoły do zaprezentowania niestandardowych rozwiązań w zakresie dydaktyki, wychowania, opieki oraz organizacji pracy placówki, mając nadzieję, że upowszechnianie przykładów dobrej praktyki pomoże w kreatywnym i innowacyjnym planowaniu i organizacji pracy i przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia.
Nasza szkoła, w roku szkolnym 2010/11 jako przykład dobrej praktyki zaprezentowała realizację projektów edukacyjno - wychowawczych skupionych wokół obchodów Dni Patrona Szkoły (dobra praktyka - Dni Patrona Szkoły).
Obecnie na stronie Kuratorium Oświaty w Warszawie umieszczono kolejny przykład dobrej praktyki w naszej szkole - HAPPY C(L)UBE - zajęcia dla uczniów klas I - VI.
Jesteśmy dumni i czujemy się wyróżnieni faktem, że ponownie dostrzeżono nasze działania.
Happy C(l)ube zaprasza na Dzień Odkrywców Talentów
Dzień Odkrywców Talentu był doskonałą okazją do wspólnej zabawy przy układaniu łamigłówek. Przewodnikami po tym niezwykłym świecie byli uczniowie zrzeszeni w Happy C(l)ubie działającym w naszej szkole. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Młodsi układali łamigłówki z kategorii Baubox i Little Genius, starsi próbowali swoich sił w bardziej "dorosłych" kategoriach: Happy Cube, Profi Cube i Marble Cube. każda z kategorii to sześć poziomów trudności, oznaczonych innym kolorem. Dużym wyzwaniem dla wszystkich było złożenie Space Puzzle - dwunastościanu, uważanego powszechnie za najtrudniejszy rodzaj łamigłówki. jak się okazało, ułożenie sześcianu z piankowych puzzli, a następnie rozłożenie go i włożenie do ramki nie jest taką prostą sprawą. Każdy, kto poradził sobie z wybraną przez siebie kostką, mógł złożyć swój podpis na specjalnie przygotowanych planszach. Wszyscy chętni mogli zbudować własną budowlę z wykorzystaniem programu "Happy Cube Solver". W nagrodę zdjęcia najciekawszych konstrukcji będą zamieszczone na stronie Happy C(l)ubu. Łamigłówki Happy świetnie ćwiczą koncentrację uwagi, wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie, zwiększają wiarę we własne siły - ale też uczą pokory, o czym każdy mógł przekonać się podczas dzisiejszej zabawy.
Zajęcia dla uczniów naszej szkoły przygotowali Happy C(l)ubowicze z klas VIb, c, s oraz Vd wraz z paniami - Aldoną Fijałkowską i Edytą Kowalską.
Miło nam było gościć na portalu plock.gazeta.pl podczas relacji na żywo. Szczegóły relacji znajdziecie klikając odnośnik Święto wiosny na żywo
Nauczyciele ze szkół z Płocka i okolic odkrywają "radosne sześciany"
10 grudnia w naszej szkole odbyły się warsztaty dla nauczycieli matematyki oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z Płocka i okolic. Warsztaty, w ramach autorskiego projektu edukacyjnego "Matematyczne preteksty czyli o niekonwencjonalnych zadaniach i Radosnych Sześcianach wyprowadzających w pole... matematyki oraz o tym, jak wykształcić najlepsze cechy psychofizyczne, emocjonalne i intelektualne uczniów i jak od zabawy przejść do czystej matematyki" poprowadził wieloletni członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, współautor podręczników serii "Matematyka 2001" oraz autor książki "Matematyczne preteksty. 50 zadań" - p. Marek Matejuk.
W czasie czterech sesji warsztatowych - dla nauczycieli przedszkoli, klas I - III, klas IV - VI oraz gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych uczestnicy odkrywali edukacyjną moc przestrzennych łamigłówek "Happy Cube", dowiedzieli się również jakich efektów one dostarczają a także poznali ich ukrytą cechę - źródło pytań rozwijających matematycznie. Ponadto nauczyciele matematyki zapoznali się z przykładami wykorzystania niestandardowych zadań dotyczących sytuacji bliskich uczniom - aktywizujących ich i angażujących emocjonalnie - jako pretekstów do zadawania pytań o matematykę i uczących twórczego myślenia matematycznego.
W zorganizowanie warsztatów zaangażowali się nauczyciele realizujący w naszej szkole autorski program HAPPY C(L)UBE - p. Aldona Fijałkowska, nauczycielka matematyki oraz nauczyciele wspomagający - p. Monika Czyżewska i p. Edyta Kowalska a także p. Robert Elwertowski - nauczyciel informatyki i matematyki.
Spotkanie w gronie nauczycieli pracujących na różnych poziomach kształcenia było bez wątpienia doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i promowania idei Happy C(l)ubu.