Świętowanie Niepodległości na wesoło w klasowym gronie Drukuj
Świętowanie Niepodległości na wesoło w klasowym gronie.

 

W piątek 9 listopada klasa 5e ze swoim wychowawcą p. Małgorzatą Podwójci postanowili, że po uroczystej akademii w szkole, będą świętować naszą Niepodległość w nietypowy sposób. Spędzili cały wieczór na wspólnych zabawach i grach integrując się w ten sposób i udowadniając, że wspólne spędzanie czasu jest najlepszym sposobem na świętowanie nawet tak podniosłych uroczystości.

   Dziękujemy p. Ilonie Jastrzębskiej i rodzicom za wsparcie naszej wychowawczyni.

 

 

Obejrzyj galerię zdjęć
 
100 lat Niepodległości. Drukuj

 

,,Sto lat, sto lat, przez sto lat

Niepodległa była w snach.

Sto lat, sto lat, na lat sto

Naszym nocom, naszym dniom.”

Dziś bardzo uroczyście obchodziliśmy setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Uświadomiliśmy sobie, jak ona jest  ważna w naszym życiu. Zrozumieliśmy, że przodkom winniśmy pamięć, a Ojczyźnie miłość. O 11.11  społeczność naszej szkoły wraz z 5 milionami uczniów z całej Polski zaśpiewała hymn. Był to bardzo podniosły moment podczas akademii. Wyrazem naszej radości z życia w wolnym kraju był zaśpiewany na zakończenie przez wszystkich zgromadzonych na sali fragment piosenki „Tango na głos, orkiestrę i jeszcze jeden głos”:

„My mamy szczęście,

że w tym momencie

żyć nam przyszło

w kraju nad Wisłą.

My mamy szczęście…”

   Udział w akademii wzięli uczniowie z klasy VI D oraz chór prowadzony przez panią Małgorzatę Podwójci. Scenariusz przygotowała pani Bożena Matlęga,Włodzimierz Mazurkiewicz, prezentację pani Bożena Matlęga i pan Robert Elwertowski, dekoracje panie: Ilona Borczuk, Aneta Olszewska, Agnieszka Elwertowska i  Katarzyna Kapela.

Obejrzyj galerię zdjęć
 
Program „ Dobrze jemy ze Szkołą na Widelcu” Drukuj

W październiku uczniowie klas  drugich  SP nr 23 w Płocku na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej realizowali program „ Dobrze jemy ze Szkołą na Widelcu” na podstawie materiałów dostarczonych przez fundację Grzegorza Łapanowskiego „Szkoła na Widelcu”, z którą szkoła współpracuje od lat.

Uczniowie na podstawie otrzymanych materiałów prowadzili miesięczny rejestr zjadanych owoców i warzyw, oglądali filmy edukacyjne, w których dietetyk oraz zając Marchwian uczyli dzieci podstaw zdrowego żywienia, rozwiązywali zagadki i karty pracy oraz jedli zdrowe drugie śniadania.

Celem programu było:

- poznanie piramidy żywienia i zasad komponowania posiłków

-utrwalenie wiadomości na temat pochodzenia produktów żywieniowych

-budowanie świadomości żywieniowej

- rozwijanie umiejętności kulinarnych

-poznanie zasad prawidłowego zachowania się przy stole

- zrozumienie zależności między prawidłowym żywieniem a pracą mózgu

- zrozumienie roli wody w organizmie

- utrwalenie wiadomości na temat znaczenia aktywności fizycznej

 

W Projekcie udział wzięły: koordynator Małgorzata Gomułka oraz Joanna Skubiszewska, Marzena Nejman i Katarzyna Kapela

Obejrzyj galerię zdjęć
 
Hallowe’en, colours, symbols and dishes Drukuj

Hallowe’en, colours, symbols and dishes

 

Na zajęciach dotyczących kultury krajów angielskojęzycznych uczniowie klas: 3b, 5d i 5e pod kierunkiem p. Agaty Rychlik, utrwalali wiedzę o głównych symbolach, kolorach i daniach tego szczególnie popularnego w Stanach Zjednoczonych święta.

Wspaniałe kolory tegorocznej jesieni zagościły na projektach wykonanych wspólnie, głównie kredą, która według dzieci, doskonale zastępuje kredkę, farbę czy flamaster. Główny symbol czyli dynia coraz częściej gości na naszych stołach w postaci wspaniałej zupy czy doskonałego ciasta. Wszyscy świetnie i zgodnie bawili się, i jednocześnie uczyli.

 

Obejrzyj galerię zdjęć
 
Projekt „100-lecie Odzyskania Niepodległości” Drukuj

Projekt

Projekt „100-lecie odzyskania niepodległości” klasy młodsze rozpoczęły już w połowie października udziałem w zajęciach „Polska niepodległa” organizowanych przez Książnicę Płocką. Uczniowie kolejnych klas poznawali wydarzenia z historii naszego kraju, a kończyli je wykonaniem kokardy narodowej.

26 października uczniowie klas III pod opieką wychowawców wzięli udział w wycieczce do Warszawy „Śladami Powstania Warszawskiego”.

Odwiedzili Wojskowy Cmentarz Powązkowski, gdzie zapalili znicz na grobie harcerzy z „Szarych Szeregów”. Zobaczyli również groby Polaków, którzy oddali swoje życie za wolność Ojczyzny oraz mogiły tych, którzy w różny sposób rozsławiali imię Polski (pisarze, poeci, sportowcy, artyści).

Trzecioklasiści uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych w Muzeum Powstania Warszawskiego. Podczas zajęć mieli okazję zapoznać się z informacjami dotyczącymi życia dzieci w czasie wojny.  Zadaniem uczniów było rozpoznawanie pamiątek po powstańcach. Odgadywali kim byli i jaką funkcję mogli pełnić powstańcy, którym potrzebne były dane przedmioty.

Duże zainteresowanie wzbudziła replika Pomnika Małego Powstańca upamiętniająca najmłodszych uczestników Powstania Warszawskiego oraz samolot mieszczący się w środku muzeum.

Podczas zwiedzania ekspozycji  uczniowie  słyszeli  bicie „serca” monumentu,  sięgającego do drugiego piętra. Bije ono dla tych, którzy polegli i dla tych, którzy przeżyli. Uczniowie próbowali  także odczytać listy powstańców. Na koniec przeszli kanałem. Schodząc, czuli trochę strachu, ponieważ było tam ciemno i wąsko. Przez chwilę mogli więc poczuć się jak powstańcy.

W specjalnie przygotowanej sali kinowej dzieci oglądały film „Miasto ruin”. Obraz w sugestywny sposób oddawał skalę zniszczeń Warszawy. Wywarł niesamowite wrażenie.

Cały tydzień poprzedzający Święto 100-lecia odzyskania niepodległości to w klasach I – III zajęcia związane z tym bardzo ważnym dla każdego Polaka tematem.

Uczniowie oglądali filmy o symbolach narodowych, o marszałku Józefie Piłsudskim. Otrzymali też ważne zadanie domowe – naukę czterech zwrotek „Mazurka Dąbrowskiego”.

W dniu, który poświęcony był działalności plastycznej, dzieci wykonywały prace – postać marszałka, godło Polski oraz ilustrację do wiersza „Kto ty jesteś?”. Prace te ozdobiły korytarze szkolne.

Kulminacją  obchodów był 9 listopada, kiedy to wszyscy uczniowie z nauczycielami, ubrani galowo, z przypiętą na sercu, własnoręcznie wykonaną kokardą narodową, podążyli krokiem poloneza na główny hol szkoły. Odbyło się to przy dźwiękach wyjątkowego utworu „Pożegnanie Ojczyzny”. Korowód prowadzili pierwszoklasiści. Po prezentacji tańca, przystąpili do odśpiewania czterech zwrotek hymnu Polski. Hymn w wykonaniu młodych Polaków brzmiał wyjątkowo – donośnie, wyraźnie i dumnie. Była to wzruszająca chwila, chwytająca za serce. Podziękowała za nią Dyrekcja naszej szkoły.

Możemy być dumni z naszych urwisów, bo potrafią zachować się „jak należy”.

Obejrzyj galerię zdjęć
 
Świat książek Drukuj
Świat książek

Książka, to słowo i obraz zawarte w przedmiocie. To świat barwny i ciekawy.

Przekonali się o tym uczniowie z klasy IIIA i IIIC na zajęciach w bibliotece szkolnej. Mieli możliwość zobaczyć i dotknąć książki wykonane różnymi technikami, z wykorzystaniem niejednokrotnie zaskakujących materiałów: filcu, bibuły, piórek, uszyte z kolorowego płótna. Były wśród nich książki ogromne i całkiem malutkie, książki pełne tajemniczych dodatków, otwieranych okienek, przesuwanych obrazów, książki trójwymiarowe- te drukowane w drukarni i te wykonane w ubiegłych latach przez uczniów naszej szkoły.

Zainspirowane tym, co zobaczyły, dzieci „sypały” pomysłami, jakie książki zrobią na zajęciach z twórczości. Z niecierpliwością i zaciekawieniem oczekiwać będziemy na efekty twórczej działalności naszych uczniów.

Lekcje w bibliotece szkolnej przeprowadzono przy współpracy z koleżankami Joanną Pankowską i Katarzyną Nowysz.

Obejrzyj galerię zdjęć
 
Chór szkolny i klasa 5e w Łodzi na musicalu "Les Miserables" Drukuj

Chór szkolny i klasa5e w Łodzi

 

Jak co roku, chór szkolny pod opieką p. Małgorzaty Podwójci i w towarzystwie klasy 5e uczestniczył w pięknym artystycznym wydarzeniu. Tym razem wybraliśmy się do Teatru Muzycznego w Łodzi na  światowej sławy musical pt. "Les Miserables", który jest adaptacją "Nędzników", arcydzieła Wiktora Hugo. Jest  to musical wszech czasów, a niemal wszystkie jego piosenki stały się przebojami na całym świecie. Była to dla nas uczta duchowa i muzyczna i wydarzenie, które na długo zostanie w pamięci.

       Dziękujemy za pomoc i opiekę paniom: Zofii Jakubowskiej, Bożenie Matlędze i Agnieszce Ławnicjiej. 


 

Obejrzyj galerię zdjęć
 
Sala SI Drukuj
Sala SI

 

Cieszymy się, że udało nam się zrealizować ze środków własnych salę do terapii sensorycznej.

Piłki, wałki, trampoliny, miękkie materace, drabinki, równoważnie  i wiele innych rzeczy to wszystko znajduje się w naszej  sali. Piękna sala, w której  dzieci z naszej szkoły będą  pod okiem terapeuty usprawniać zmysły, bo przecież  terapia integracji sensorycznej wymaga właściwej sali wyposażonej w specjalistyczny sprzęt i my ją mamy.

 

 

Obejrzyj galerię zdjęć
 
Hare and hounds, czyli jesienne podchody po angielsku z klasą 8A Drukuj

 

Klasa integracyjna 8A wybrała się na lekcji języka angielskiego do pobliskiego parku na podchody. Uczniowie wykonywali zadania, rozwiązywali zagadki oraz rebusy po angielsku.  Za każde poprawne wykonane zadanie dzieci otrzymywały punkty. Klasa świetnie ze sobą współpracowała i wspierała w zadaniach. Dzięki temu w ramach nagrody wszyscy otrzymali słodki, ale zdrowy poczęstunek.

Pomysł i realizacja: p. Anna Malik oraz p. Edyta Paradowska

Fot. E. Paradowska

 

Obejrzyj galerię zdjęć
 
„Baltik i śpiewające wrony” Drukuj
:Baltik i śpiewające wrony

     „Baltik i śpiewające wrony” to tytuł lekcji przeprowadzonych w bibliotece szkolnej dla klas czwartych. Zajęcia odbywały się w miesiącu październiku, jak co roku poświęconym opiece nad zwierzętami.

     Temat zwierząt zawsze budzi wśród dzieci wielkie emocje. Tak było i tym razem.
Z zapartym tchem i wzruszeniem słuchały opowieści o „Baltiku, psie który płynął na krze” Barbary Gawryluk, śmiech i ciekawość budziły opowieści o inteligentnych wronach
z książki „Andrzej Kruszewicz opowiada o ptakach”.

     Po zapoznaniu się z innymi książkami o świecie zwierząt, tych prawdziwych
 i wymyślonych, młodzi czytelnicy nabyli ponadto umiejętność dzielenia literatury na piękną i popularnonaukową.

 

     Po lekturze i pełnych emocji rozmowach dzieci wysnuły wniosek: powinniśmy traktować zwierzęta, nie tylko w październiku, ale przez cały rok, z poszanowaniem ich naturalnych potrzeb, jak istoty żywe zdolne do odczuwania zarówno fizycznego bólu, jak również radości czy wdzięczności.

     Uczniowie z okazji święta wszystkim zwierzętom domowym życzyli ciepłego domu
i dobrych właścicieli, i tym rasowym i kundlom dodatkowo długich spacerów i duuuużych kości!

Obejrzyj galerię zdjęć
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 8 z 11